“Začíná to scénářem” – diskuze se Zuzanou Kopečkovou
- 6. 11. / 14:00 – 15:00, 3Kino Centrála
- V Jámě 1, Praha 1 (2. patro)
DOBRÝ SCÉNÁŘ – ZÁKLAD DOBRÉHO FILMU
Čeští producenti stále častěji oslovují polské producenty k filmovým i televizním koprodukcím a naopak. Následně pak využívají možnosti mezinárodních fondů (Media, Eurimages). Postupně byly navázány úzké kontakty českých a polských producentů, vytvářejí se reciproční koprodukce. Je tu nejen blízkost témat, historie a kultury, ale i ambice reflektovat vzájemně uchopitelnou současnost i minulost. V rámci festivalu 3Kino, kdy do Prahy přijíždějí osobnosti polské kinematografie, máme jedinečnou možnost si vzájemně vyměnit zkušenosti a porovnat témata související se vznikem a vývojem scénáře u nás a v Polsku. Otevřené setkání českých a polských scenáristů, potažmo režisérů a producentů, které mají co říct profesionálům i odborné veřejnosti. Za českou stranu jsme oslovili producenty, kteří mají zkušenosti se spoluprací s polskými kolegy. V diskusi probereme ta témata týkající se scénáře, která budou auditorium nejvíce zajímat.
→ V čem tkví síla polského filmu a jeho domácí a mezinárodní úspěch, vyjdeme-li z toho, že základem dobrého filmu je dobrý scénář.
→ Vývoj scénáře u nás a v Polsku, institut a význam dramaturgie. Producent, střihač, režisér jako dramaturg nebo fungují profesionální dramaturgové?
→ Koproducenti vs. scénář.
→ Postavení scénáristy v celém procesu vzniku filmu.
Zuzana Kopečková
Působí hned v několika oborech kinematografie. V České televizi pracuje jako dramaturg v akvizici, kde vybírá filmy a dramatickou TV tvorbu z Francie, Polska, Maďarska, Beneluxu, zemí bývalé Jugoslávie, a dalších evropských států. Několik let byla zástupcem České republiky v mezinárodním fondu Euri- mages, v minulých letech byla členkou Rady Státního fondu kinematografie. Zasedá v několika porotách jako decision maker. Je držitelkou francouzského státního vyznamenání Ordre des Arts et des Lettres. V roce 2018 jí vyšla kniha Strážce mýtů a za divadelní hru Tlustá, tenká byla nominována na cenu Alfréda Radoka. V současné době pracuje na scénářích celovečerních filmů Kohoutí rytíři a M. a její příběh.